Sunday 20 November 2011

EMAS modal dah ade, bila lagi nak mula? - Bhg. 2

Hari Jumaat 18 November 2011 kami suami isteri nekad nak melibatkan diri dengan perniagaan emas sekarang walaupun mentor kami menasihatkan supaya tunggu hingga Raya Cina, semasa harga emas turun. Gerak hati kata, locklah harga emas sekarang..jadilah dealer sekarang. Saya berhubung dengan mentor, Norfazilah Abd Mohd untuk memintanya menge'lock' harga emas untuk saya. Alhamdulillah saya dapat harga RM193/gram. Kira oklah tu berbanding sebelum ni mencecah RM197/gram.

Saya order emas seperti di bawah:

gold bar 50g 1 unit = RM9520

gold bar 20g 1 unit = RM3826

gold bar 10g 2 unit = RM1931 x 2

dinar 4 unit = RM784 x 4

Jumlah kesemuanya RM20,344.00 + RM50.00 = RM20,394.00

Nota: RM50 tu untuk transportation fee charged by PG

Syarat nak jadi dealer emas ni, kena ade modal RM20k. Alhamdulillah..semuanya sudah dirancang rapi oleh Allah, maka saya ada jumlah sebanyak itu. Keperluan yang tepat pada masa yang tepat.

RM20K..standby dah

Selepas ni, saya kena tunggu Sales Order (SO) dari pihak Public Gold (PG). Kata mentor, dalam hari ini atau esok, SO tu sampai lah melalui email. Lepas tu, bank-in jumlah di atas kepada PG. Kemudian untuk dapat stok emas, bawa bank-in slip dan SO tadi ke PG. Insya allah semua proses boleh dilakukan dalam minggu ini.

Mudah-mudahan semua urusan dipermudahkanNya. Amiin

No comments:

Post a Comment